فرهنگ سازی مالیاتی از طریق مار و پله
تاريخ : سه شنبه 26 خرداد 1394 | 11:53 | نويسنده : احسان گرگانی

فرهنگ سازی مالیاتی از طریق مار و پله

در اکثر کشورها، بخش عمده ای از منابع دولت، از طریق اخذ مالیات تأمین می گردد و مالیات یکی از عمده ترین منابع درآمدی دولت است که در راستای اجرای سیاست های اقتصادی و همچنین بهبود رفاه اجتماعی ابزاری مؤثر و کارآمد محسوب می گردد.

حال آنکه دولت درخصوص همکاری بهتر مودیان به سازمان امورمالیاتی کشور ماموریت داده تا با فرهنگ سازی مناسب در زمینه مالیات ستانی بهترین عملکرد را نسبت به دوره های قبلی داشته باشد.

دراین خصوص سازمان امورمالیاتی کشورجهت کاهش دغدغه فرارمالیاتی و گسترش فرهنگ پرداخت مالیات در کشور،در کنار انجام فعالیت‏های ذاتی و قانونی خود پیوسته در جهت آگاه‏سازی افکار عمومی جامعه وتقویت بنیه‏ های فرهنگی پرداخت مالیات می‏کوشدوبا برنامه ریزی حساب شده دراین راه گام برداشته که طی دوسال گذشته از دولت تدبیر و امید با تبلیغات مفید ، برگزاری جشنواره فرهنگ مالیاتی ،تقدیر از مودیان نمونه مالیاتی وتغییر در سازوکارهای مالیات ستانی عملکرد مثبتی ازخودبه نمایش گذاشته است.

در این بین سازمان صدا و سیما با تاسی از فرمایش مقام معظم رهبری،که فرمودند مالیات یک فریضه است و باهمدلی و هم زبانی بهتر می شود به پیشرفت و آبادانی کشور کمک کرد،حال چندوقتی است که با نمایش سریال مار و پله می خواهددر خصوص فرهنگ سازی پرداخت مالیاتی قدمی هرچندکوچک بردارد.

سریال مار و پلهسریال مار و پله به کارگردانی سید محسن یوسفی در سال ۱۳۷۵ تولید شده است. بازیگران: دانیال حکیمی،زیبا بروفه،عبدالرضا اکبری،فخرالدین صدیق شریف و… دانیال حکیمی در سریال مار و پله در نقش مردی که با ترفندهای خاص خودش سعی دارد از مالیات دادن فرار کند، در مواجهه با زنش که از اتفاق مامور مالیاتی است، دچار تنش هایی در خانواده می شود که در این بستر داستان جذابی روایت می شود. دانیال حکیمی این بار با دخترش دنیا هم بازی شده است.

دراین راستا پایگاه فرهنگ مالیاتی کشور،پیشنهاد می کند این سریال را ببینید، هم از محتوای جالب سریال لذب ببرید و هم آشنا شوید با عملکرد سازمان امور مالیاتی در خصوص چگونگی مبارزه با فرارمالیاتی و شگرد مودیان برای نپرداختن مالیات ، تمکین و اجتباب از ارائه اظهارنامه مالیاتی و در کل فرارمالیاتی.

درپایان و به نظر نگارنده ” مهدی حیدرپور”  با گسترش اعتماد ،ترویج روح جمعی ، بهره گیری از شیوه های اخلاقی وباتاسی ازفرمایشات مقام معظم رهبری(همدلی وهم زبانی) فرهنگی را در جامعه گسترش می دهیم که افراد جامعه به پرداخت مالیات به عنوان وظیفه دینی و مسؤولیت اجتماعی نگاه میکنند و فرار از آن را معصیت و گناه می شمارند و به آن بصورت یک امر مذموم و ناپسند می نگرند و سرپیچی از پرداخت مالیات را مترادف با خیانت ملی و تجاوز به حقوق دیگران میدانند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: